Recursos Humans

El Departament de Recursos Humans de l'ICN2 es centra en les persones de l'ICN2, proporcionant processos efectius d'atracció, selecció, desenvolupament i avaluació del talent, així com un conjunt de guies i eines fàcils d'utilitzar. La seva missió és donar suport al creixement i al desenvolupament professional mitjançant el foment d'un entorn institucional atractiu.

Les polítiques del departament contribueixen a fer de l'ICN2 un lloc de treball on les persones poden prosperar, compartir la seva experiència i intercanviar noves idees. L'institut va renovar el 2021 el logo d'Excel·lència en Recursos Humans per a la Recerca (HRS4R) de la Comissió Europea en reconeixement al seu compromís amb el desenvolupament professional, les oportunitats igualitàries, la transparència i les condicions de treball favorables.

El 2021 ha continuat sent un any particular a causa de la pandèmia de la COVID. Dins del Comitè de Contingència de l'ICN2, hem continuat supervisant les mesures i restriccions oficials i adaptant-les a la realitat de l'ICN2. També ha estat l'any per consolidar la política de treball a distància com una altra forma de treball segons la normativa actual.

Es van llançar diverses accions sota l'ombrel·la de Severo Ochoa i HRS4R: El llançament del Programa de Mentoring del BIST com a millora del programa de mentoring intern és una nova eina per al desenvolupament professional i la transició de carrera per a aquells que estiguin interessats a participar com a mentors o aprenents. El Dia de l'ICN2, celebrat a l'octubre, preparat en una estreta i important col·laboració amb el Departament de Comunicació de l'ICN2 i el grup de treball involucrat, va permetre trobar un lloc virtual per trobar-se i compartir un temps informal amb la comunitat de l'ICN2. La Comunitat d'Antics Alumnes de l'ICN2, un nou grup a LinkedIn, on els membres actuals i antics de l'ICN2 estan vinculats i s'actualitzen amb notícies, formacions, llocs de treball, premis i molt més.

Una altra acció rellevant en temps de COVID-19 ha estat la creació d'una nova secció a l'intranet per informar sobre els nous membres, les baixes i altres canvis en la llista de membres de l'ICN2. Ha estat desenvolupada pel Departament d'Informàtica i es manté actualitzada diàriament amb informació de les eines de gestió del Departament de Recursos Humans. Un enllaç a la llista actualitzada s'inclou en el butlletí intern setmanal "Inside ICN2". Aquesta acció forma part del Programa Severo Ochoa i té com a objectiu facilitar les connexions dins de la comunitat de l'ICN2 tot informant sobre els membres que s'incorporen o abandonen l'institut. La situació de pandèmia ha fet aquesta eina més important que mai.

Pla d'acció de l'estratègia de recursos humans per a investigadors

Julio Gómez Navarro

Head of Human Resources

Julio Gómez Navarro

Members